حیض
چت روم سرزمین ایرانیان

دل درد و کمر درد دو شیز گان

 

دختران و دوشیز گان در اوایل و ابتدای حائض شدن در ایام عادت، به دل درد هایی مبتلا می شوند و این گونه دل درد ها در نژاد ها و قبایل یک سان نیست؛ در بعضی نژادها به گو نه ای ارثی و به قدری سخت و شدید است که منجر به پارگی پردۀ بکارت می شود که باید به وسیلۀ جراحی راه خون دختر باز شود تا بیمار آ سوده گردد.

در برخی نژادهای دیگر شدت بیماری به این اندازه نیست؛ ولی دختر رنج می برد و مدام آه و ناله می کند تا راه خون باز شود و حیض گردد. این اشخاص تا آخر عمر ، رحم آنها ترشح دارد و رطوبت لزج و چسبنده ای ترشح میکند و در پاره ای نژادها هیچ گونه ناراحتی ایجاد نمی شود و دختران به طور عادی و بدون زحمت و ناراحتی حائض می گردند ؛به گونه ای که حتی در برخی موارد پس از حائض شدن و خون دیدن متوجه می گردند . به دختران و دوشیزگان توصیه می شود هنگامی که به حد تکلیف رسیدند ، اگر احساس دل درد کردن و آثار ناراحتی در آنان اشکار شد ، حیا ء و خجالت را کنار بگذارند و در این موارد با مادر یا دوستان نزدیک خود مشورت کنند و برای معالجه ی این نوع دل درد از داروهای مخصوص دیگر بیماریها استفاده نکنند که عوارض جانبی دیگری به دنبال خواهد داشت . برای این نوع بیماری داروها ی مختلف و راها و روش های زیادی وجود دارد که بیان میشود :

1.برای درمان این پنج گرم تخم شنبلیله (حلبه ) و پنج گرم دانه بزرگ ونیز پنج گرم تخم کتان را مخلوط کرده و با اب بجوشانید و روزی سه  استاکان هنگام صبح ، ظهر ، و عصر میل نمایید .

2.یک مثقال گل بومادران با یک مثفال مریم نخودی را با هم بجوشانید و روزی سه استکان میل نمایید .

3.از گیاهان گز علفی ، گل زرد ، زرشک پلویی هر کدام دو مثقال و زرشک سیاه چهار  مثقال دم کرده وتا سه روز ، روزانه سه نوبت صبح ، ظهر و عصر میل کنید .

4.یک مثقال از هر کدام از بسفایج ، گل گاو زبان و سنبل الطیب را بجوشانید و صبح ناشتا بنوشید .

5. ده مثقال روغن بادم شیرین و چهار مثقال پارافین مایع را با هم مخلوط کرده ، شب مو قعه ی خواب میل کنید .

6.یک مثقال از هر کدام از گیاهان بو مادران ، مریم نخودی ، آبشم (آویشن) شیرازی ، عروسک پشت پرده (کاکنج ) ، اکلیل الملک (ناخونک) ، گز علفی را مخلوط کرده بجوشانید و در رو ز سه نوبت صبح وعصر و شب میل کنید.

7. پنج گرم از هر کدام از گیاهان گل گاو زبان ، کاکنج، بسفایج و هل قراب را مخلوط کرده ، بجوشانید و میل کنید .

هر کدام از این روش های مذ کور سبب آسانی قاعدگی و حائض شدن میگردد . در هنگام حیض و مخصوصاً در چند روز اول خون دیدن باید با پارچه ی نرمی ، رحم گرم نگه داشته شود و در این مدت دوشیزگان باید از حمام کردن و برداشتن بار های سنگین مانند قالی و نیز از شستن لباس و انجام کارهای سخت خودداری شود و نیز از ابتدا تا روز ششم و هفتم که خون از کثیره به قلیله مبدل میشود ، باید استراحت کامل داشته باشند .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 2 ارديبهشت 1390برچسب:حیض,
ارسال توسط hamid

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: